Nano ochrona dla nowego Porsche Macan S

Udostępnij

Widok SUV-a z plakietką Porsche nie jest już niespodzianką na naszych brytyjskich drogach, od kiedy Cayenne pojawiło się na rynku w 2002 roku. Macan trafił na europejskie ulice wiosną 2014 roku po debiucie zarówno na Salonie Samochodowym w Los Angeles, jak i na Salonie Samochodowym w Tokio w 2013 roku. Najnowsza propozycja Porsche w kategorii SUV-ów to inspirujący kompaktowy SUV, który prowadzi się tak, jakby był samochodem sportowym.

Nazwany na cześć jawajskiego słowa oznaczającego "tygrysa", Macan jest wyposażony w siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię PDK, wyjątkowy silnik, zestrojone zawieszenie i skrzynię biegów - wszystko to sprawia, że jazda Macanem jest prawdziwym doświadczeniem Porsche. Macan S, najbardziej sportowy SUV, osiąga prędkość 0-62 mph w zaledwie 5,4 sekundy - to imponujące, jak na pojazd ważący nieco poniżej dwóch ton. W terenie jest więcej niż zdolny, na drodze jazda jest twarda, ale przyczepna. We wnętrzu Macan sprawia wrażenie jakości, jakiej oczekuje się od Porsche. Porsche mówi: "The Macan. Życie. Zintensyfikowane." Macan S z pewnością spełnia to hasło. To wystarczy, aby nawet najbardziej zagorzali puryści Porsche zastanowili się dwa razy!

Właściciel tego Macana S chciał, aby jego nowa duma i radość z jazdy miała jak najlepszy start w życiu. Macan trafił do UF Detailing Studio zaledwie kilka godzin po odbiorze i został poddany zabiegowi New Car Protection Treatment.

To świetnie wyglądający samochód, który stanowi znaczącą inwestycję finansową. Kiedy jest nowy, chcesz zachować jego wygląd przez jak najdłuższy czas, a jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić, jest zabezpieczenie samochodu powłoką nanotechnologiczną nowej generacji. Jednym z kluczowych czynników, które sprawiają, że lakier wygląda na zmęczony i matowy, są smugi powstałe podczas cotygodniowego mycia. Twardy, hydrofobowy uszczelniacz w połączeniu z właściwymi technikami mycia pomoże temu zapobiec. Badania wykazały, że wartość odsprzedaży* jest znacznie wyższa, gdy powłoka lakiernicza jest w nieskazitelnym stanie.

Podczas jazdy Macan zebrał już trochę zanieczyszczeń drogowych.

Na początku Macan został spryskany środkiem Nano Wheel Cleaner & Iron Contamination Remover w celu usunięcia wszelkich cząstek żelaza, które mogły się przykleić do lakieru podczas transportu samochodu od producenta do dealera.

Po spłukaniu karoserii, w tym drzwi, zastosowano uniwersalny środek czyszczący All Purpose Cleaner, aby usunąć wszelkie ślady wosku transportowego lub pozostałości politury nałożonej przez dealera podczas procesu PDI.

Na koniec Macan został pokryty pianą Ultimate Snow Foam, aby usunąć z powierzchni wszelkie większe cząsteczki brudu i żwiru.

Piana śniegowa jest kluczowym elementem bezpiecznego procesu mycia. Jeśli chcesz zapobiec powstawaniu swirli podczas mycia głównego, użycie piany Snow Foam pomoże Ci w tym. Piana "musuje" pod brudem, unosząc jego cząsteczki z powierzchni lakieru - możesz nawet zobaczyć, jak piana zmienia kolor, gdy samochód jest naprawdę brudny - a następnie możesz spłukać te szkodliwe elementy, zanim Twoja rękawica myjąca dotknie lakieru.

Przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy do mycia ULTI-Mitt z merynosów i szamponu Nano Pure, Macan został dokładnie umyty.

W Metodzie Dwóch Wiader masz wiadro z ciepłą wodą i szamponem oraz drugie wiadro ze zwykłą, czystą wodą. Oba wiadra mają Scratch Shield w dolnej części. Bierzesz rękawicę, zanurzasz ją w wiadrze do mycia, ładujesz rękawicę wodą z mydłem i zaczynasz myć samochód. Kiedy jesteś gotowy, płuczesz rękawicę w wiadrze do płukania, szczotkując rękawicę po osłonie przeciw zarysowaniom na dnie. Brud zebrany z samochodu jest usuwany z maty i osadza się na dnie wiadra do płukania. Wyciśnij rękawicę, a następnie zanurz ją ponownie w wodzie do płukania. W ten sposób woda nie jest mieszana ze wszystkimi cząsteczkami brudu zebranymi z samochodu, co zapobiega zanieczyszczeniu krzyżowemu. Jeśli chcesz ograniczyć powstawanie wirów po myciu, metoda dwóch wiader jest koniecznością.

Po spłukaniu wody filtr Aqua Gleam De-ionising został podłączony do węża, aby zapewnić Macanowi ostatnie płukanie czystą wodą, a następnie osuszenie miękkimi ręcznikami z mikrofibry.

Po wejściu do studia Macan został podniesiony na rampę hydrauliczną, a lakier sprawdzony przy użyciu urządzenia 3M Sun Gun II Colour Check Light, które zapewnia intensywne oświetlenie, aby uwidocznić wszelkie niedoskonałości lakieru.

Teoria mówi, że nowe samochody nie mają żadnych skaz na lakierze, ale niestety nie zawsze tak jest. Ponieważ będziemy nakładać twardy, długotrwały nanouszczelniacz, ważne jest, aby najpierw upewnić się, że lakier jest wolny od skaz, w przeciwnym razie swirle, zadrapania itp. zostaną zamknięte pod powłoką.

Oświetlenie kontrolne nie wykazało żadnych problemów z karoserią, więc została ona poddana lekkiemu polerowaniu przy użyciu FLEX PE14-2-150, 3M Black Polishing Pad i POLISHANGEL Esclate Lotion, aby upewnić się, że lakier był tak błyszczący, jak to tylko możliwe. Następnie karoseria, szyby, koła i wykończenia zostały oczyszczone z wszelkich pozostałości po polerowaniu i silikonów przy użyciu Nanolex EX Residue Remover, aby zapewnić, że powierzchnie są całkowicie czyste. Dzięki temu uszczelniacz może lepiej związać się z podłożem, zapewniając bardziej skuteczną i długotrwałą ochronę.

Po całkowitym przygotowaniu powierzchni zastosowano uszczelniacz lakierniczy Nanolex Si3D. Si3D to najnowszy innowacyjny uszczelniacz firmy Nanolex oparty na nanotechnologii. Specjalna formuła krzemionki, azotu, wodoru i związków organicznych tworzy hydrofobową, elastyczną, usieciowaną matrycę, która stanowi barierę dla ostrych chemikaliów myjących, jak również dla zanieczyszczeń przemysłowych i środowiskowych.

Dzięki Si3D uzyskuje się trwałość nanocząsteczek, które są z natury wytrzymałe ze względu na stosunek powierzchni do objętości. Elastyczność warstwy oznacza, że jest ona mniej podatna na wgniecenia, ponieważ ugina się i odbija. Ponieważ warstwa jest hydrofobowa, woda deszczowa - która zazwyczaj zawiera brud i inne zanieczyszczenia - jest odpychana, a nie przylega do powierzchni, więc powierzchnie poddane obróbce dłużej pozostają czyste. Dzięki temu zabezpieczone powierzchnie pozostają dłużej czyste. Proces mycia jest również bezpieczniejszy, ponieważ ogranicza konieczność "szorowania" lakieru rękawicą do mycia w celu usunięcia zanieczyszczeń.

W trakcie utwardzania lakieru Si3D na karoserii i kołach, elementy wykończenia zostały pokryte środkiem Nanolex Trim Rejuvenator, który chroni przed blaknięciem pod wpływem promieniowania UV przez około 10 000 mil.

Szyby zostały zabezpieczone powłoką Nanolex Urban Glass Sealant. Hydrofobowa natura formuły tego uszczelniacza do szyb oznacza, że krople deszczu rozpraszają się przy prędkości jazdy przekraczającej 20 mil na godzinę, co czyni go idealnym wyborem dla kierowców, którzy spędzają część czasu jeżdżąc po obszarach miejskich.

Na koniec, aby dopełnić wyglądu, opony zostały zabezpieczone środkiem Nanolex Tyre & Rubber Restorer, który chroni przed wysuszającym działaniem promieniowania UV i pozostawia satynowy połysk, który nie ściera się.

W pełni zabezpieczony Macan S został odebrany przez klienta następnego dnia. Był on niezwykle zadowolony z rezultatów, twierdząc, że wyglądał lepiej niż w momencie odbioru z salonu!