Volvo V90 PowerPulse Cross Country - chronione i gotowe na wszystko!

Udostępnij

Subaru ze swoim wydajnym Forresterem istnieje od lat dziewięćdziesiątych i spopularyzowało ideę grubego samochodu typu kombi. W przypadku Volvo, plakietka Cross Country istnieje już od ponad dwóch dekad, sygnalizując, że popyt na samochody typu kombi/SUV crossover nie słabnie.

W przeciwieństwie do niektórych bardziej sportowych rywali w swojej klasie, V90 Cross Country mocno stawia na komfort i praktyczność. Dzięki zwiększeniu wysokości nadwozia o 60 mm w stosunku do standardowego V90, Cross Country zyskuje również poszerzone przednie i tylne gąsienice, grube opony, płytę chroniącą silnik, system kontroli zjazdu ze wzniesień oraz dedykowany tryb terenowy dla układu kierowniczego, układu napędowego i hamulców. Tak więc, V90 jest wyposażony we wszystkie sztuczki, które posiada większość dużych SUV-ów, co czyni go idealnym wyborem dla każdego, kto chce mieć prawdziwe możliwości terenowe, ale bez kosztów związanych z ich prowadzeniem. Mieszkańcy miast również nie powinni się zniechęcać, ponieważ Cross Country wyposażono w szereg systemów bezpieczeństwa dostosowanych do warunków miejskich, w tym automatyczne hamowanie awaryjne po wykryciu zagrożenia, a także półautonomiczny system Pilot Assist, który łączy tempomat z kamerą, laserem i czujnikami w celu kontrolowania prędkości, przyspieszenia i hamowania. Ponadto Cross Country może być połączony w sieć i komunikować się z innymi samochodami Volvo, dzięki czemu kierowca może otrzymywać zaawansowane ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem!

Volvo V90 D5 jest napędzane przez dwulitrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny wyposażony w technologię PowerPulse (stąd nazwa), która wykorzystuje sprężone powietrze do zmniejszenia opóźnienia turbosprężarki. Dzięki mocy maksymalnej 235 KM i momentowi obrotowemu 480 Nm, D5 Cross Country osiąga prędkość 0-62 mph w 7,5 sekundy. Ponieważ celem projektu Cross Country jest zapewnienie najwyższego poziomu praktyczności i komfortu, prędkości startowe nie są wymagane. Doskonale czując się na autostradzie, Cross Country pokonuje kilometry bez zastanowienia, pozostawiając pasażerów szczęśliwie wtulonych w twarde, ale wygodne skórzane fotele. Wnętrze kabiny jest jedną z kluczowych cech Cross Country, z bogactwem klasycznych udoskonaleń i elementów wyposażenia, które zostały dobrze przemyślane i wykończone materiałami wysokiej jakości. Dzięki 560 litrom przestrzeni bagażowej (do 1526 litrów po złożeniu tylnych siedzeń na płasko, co jest możliwe po naciśnięciu przycisku) jest to idealny samochód do jazdy kontynentalnej lub na długie wakacje w Wielkiej Brytanii. Maksymalne obciążenie holownika wynosi 2500 kg, dzięki czemu jest on w stanie dostarczyć przyczepę kempingową do celu przy minimalnym zamieszaniu, zapewniając kierowcy i pasażerom dotarcie na miejsce niemal tak świeże, jak na początku podróży. Komfort i praktyczność - trafione w dziesiątkę!

Dla wielu osób kluczowym aspektem praktycznym jest wartość odsprzedaży; jest to szczególnie ważne, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Cross Country ma być ciężko pracującym samochodem do codziennej jazdy. Statystyki pokazują, że wygląd pojazdu może mieć znaczący wpływ na wartość rezydualną, gdy nadchodzi czas sprzedaży. Właściciel tego Cross Country nie skorzystał z możliwości zabezpieczenia swojego pojazdu przy zakupie, ale chciał jak najszybciej zastosować uszczelniacze ochronne. W tym celu, umówił się na konsultację i po omówieniu jego oczekiwań i wymagań, Cross Country został zarezerwowany na zabieg wzmocnienia połysku, aby usunąć zmatowienia lakieru, a następnie zabezpieczyć go za pomocą ceramicznego uszczelniacza. Podczas pobytu w studio, Cross Country zostanie również poddany zabiegom ochronnym na felgi aluminiowe i szyby, a ponieważ wewnętrzne tkaniny i skórzana tapicerka pracują równie intensywnie jak zewnętrzne, również one zostaną poddane zabiegom ochronnym.

Volvo Cross Country zostało zaprojektowane z myślą o regularnym użytkowaniu i tak też jest w tym przypadku, przez zapracowaną rodzinę, która używa go do załatwiania codziennych spraw rodzinnych. W związku z tym był brudny, z mnóstwem opadów, błota, smoły i zanieczyszczeń żelazem na powierzchniach zewnętrznych. Cały samochód był bardziej niż gotowy na głębokie czyszczenie i zabiegi ochronne, aby zachować jego kosmetyczny wygląd. - Matt Back, UF Studio

Po wstępnej inspekcji w celu sprawdzenia ogólnego stanu pojazdu, usunięto tablice rejestracyjne.

Tablice rejestracyjne zatrzymują brud i wodę, więc mycie samochodu z nimi skutkuje tylko tym, że brudna woda wypływa zza nich i pozostawia smugi na czystym zderzaku. Usunięcie tablic eliminuje ten problem. - Matt Back, UF Studio

Podnośnik wózkowy został użyty do podniesienia każdego rogu Cross Country, zwiększając tym samym odstęp między kołem a nadkolem.

Wyglądało na to, że ten Cross Country spełnia swoją nazwę, ponieważ w nadkolach i wokół wszystkich elementów zawieszenia i hamulców było sporo błota. Najpierw spłukałem brud z powierzchni za pomocą myjki ciśnieniowej, a następnie zastosowałem uniwersalny środek czyszczący i pozwoliłem mu przez chwilę pozostać, rozbijając stwardniałe elementy. Następnie użyłem myjki ciśnieniowej, aby go spłukać. - Matt Back, UF Studio

Pianka Bilt-Hamber Auto Foam została nałożona na nadkola i koła, aby usunąć większe cząsteczki brudu i żwiru z powierzchni. Po pozostawieniu jej do wchłonięcia została spłukana, a następnie dokładnie umyta przy użyciu wiadra UF Wheel Bucket z preparatami Grit Guard, Wheel Woolies i szamponem Gtechniq G-Wash.

Woda do mycia kół jest oddzielona od wody do mycia głównego dzięki specjalnemu wiaderku i zestawowi ochrony przed zanieczyszczeniami. Pomaga to zapobiec przedostaniu się brudu z najbrudniejszej części samochodu do wrażliwego lakieru bezbarwnego na panelach. Wełny do kół mają długie uchwyty i są wyposażone w różne rozmiary główek szczotek. Pozwala to na dotarcie przez szprychy do tylnej części felgi, a ponieważ uchwyty są plastikowe, nie ma obawy o uszkodzenie kół. Miękkie głowice z mikrofibry skutecznie usuwają brud i żwir, zatrzymując je w runie i chroniąc delikatne wykończenie felg. - Matt Back, UF Studio

Po spłukaniu, felgi zostały zabezpieczone przed smołą przy użyciu Gtechniq W6 Tar & Glue Remover, którego aktywny składnik rozpuszcza wiązania klejowe. Po kolejnym płukaniu zastosowano środek W6 Iron & General Fallout Remover, który obkurczył cząsteczki pyłu hamulcowego. W międzyczasie na pozostałą część samochodu nałożono Ultimate Snow Foam. Piana usuwa większe cząsteczki brudu i żwiru z powierzchni paneli, a biel piany podkreśla funkcję zmiany koloru W6 działającego na koła, dzięki czemu głęboki fiolet jest dobrze widoczny.

Po spłukaniu piany, Cross Country został umyty przy użyciu metody dwóch wiader, przy czym woda do mycia i woda do spłukiwania były oddzielone, aby zachować integralność lakieru bezbarwnego. Po spłukaniu piany samochód został poddany ostatniemu płukaniu czystą wodą, a następnie przeniesiony do studia detailingowego i wysuszony za pomocą bezdotykowej suszarki samochodowej BigBoi.

Użycie BigBoi to szybsza i skuteczniejsza metoda suszenia samochodu, ponieważ powietrze można skierować w każdy zakamarek, wymuszając usunięcie wody z obudów lusterek, plakietek i kratek. Suszenie kół i obszaru pod nadkolami jest również łatwiejsze, ponieważ samochód jest umieszczany na rampie hydraulicznej, co pozwala na podniesienie go na bardziej dostępną wysokość roboczą. - Matt Back, UF Studio

Teraz, czysty i suchy, lakier Cross Country mógł zostać sprawdzony pod kątem swirli, zadrapań i innych skaz przy użyciu świateł do detailingu SCANGRIP o wysokiej intensywności. Pod jasnymi diodami LED widoczne były swirle i przypadkowe głębokie rysy (RDS).

Szczegóły defektów zostały zapisane w Arkuszu Oceny Pojazdu w celu odniesienia się do nich na etapie korekty lakieru. Wielokrotne odczyty głębokości lakieru zostały wykonane na każdym panelu, a grubość i odchylenie w normalnych granicach wskazywały, że lakier był oryginalnym wykończeniem fabrycznym.

W celu skutecznej korekty lakieru i usunięcia skaz, zastosowano polerkę RUPES LHR 15ES Dual Action z kombinacją Menzerna Heavy Cut 400 na talerzu tnącym Kamikaze Collection Banzai Dynamics. Do polerowania wąskich paneli zastosowano polerkę RUPES LHR 75E Mini Dual Action. Mniejsza głowica Mini umożliwia bardziej efektywne polerowanie tych mniejszych powierzchni.

W celu dopracowania, była to idealna okazja do wypróbowania nowego akumulatorowego rotacyjnego urządzenia FLEX PE-150 z miękkim padem polerskim FLEX i polerką Menzerna Super Finish 3800 na niskich obrotach. Byłem pod wrażeniem, jak dobrze wyważona jest ta maszyna, ciężar akumulatora jest idealnie wyważony. Pod względem mocy, momentu obrotowego i działania polerującego, było to jak używanie zwykłej, przewodowej maszyny. Jeśli polerowałbyś maszynowo w środowisku, gdzie dostęp do zasilania sieciowego jest ograniczony, byłoby to idealne rozwiązanie. - Matt Back, UF Studio
Pojawienie się bezprzewodowych polerek maszynowych jest ekscytującym wydarzeniem. Każdy, kto spędził trochę czasu próbując sięgnąć przez dużą maskę silnika lub dach, wie, jak trudno jest uniknąć sytuacji, w której przewód zasilający ciągnie się w dół na lakier, co zwiększa szanse na zarysowanie lub uszkodzenie lakieru, ponieważ przewód pociera o niego tam i z powrotem. Akumulatorowa polerka maszynowa jest na liście życzeń każdego detailera już od dawna, ale do tej pory nie było rozwiązania problemu utraty mocy, typowego dla polerek akumulatorowych. Kluczem do sukcesu firmy FLEX było opracowanie systemu akumulatorowego, który byłby w stanie zapewnić wystarczającą ilość energii przez wystarczająco długi okres czasu. - Matt Back, UF Studio

Przed nałożeniem Gtechniq Crystal Serum Ultra (CS Ultra) użyto Gtechniq Panel Wipe, aby upewnić się, że gotowe panele są wolne od pozostałości politury i silikonu. Flagowa powłoka Gtechniq, CS Ultra jest nakładana jako pojedyncza warstwa, ale utwardzana jako dwie odrębne warstwy. Dolna warstwa utwardza się do twardości około 7H, zapewniając elastyczność powłoki. Górna warstwa utwardza się do twardości 10H, zapewniając doskonałą odporność na zmywanie swirli.

CS Ultra jest praktycznie niewrażliwa na skrajne wartości pH, chroniąc lakier przed chemikaliami rozpryskiwanymi z dróg, kwaśnymi deszczami i ostrymi środkami myjącymi. Aby CS Ultra mógł w pełni związać się z lakierem bezbarwnym, konieczne jest zapewnienie, że powłoka jest nakładana w ściśle określonych warunkach, z temperaturą i wilgotnością w ramach ustalonych parametrów. Po utwardzeniu CS Ultra jest objęta dziesięcioletnią gwarancją producenta. Z tego powodu CS Ultra jest dostępny wyłącznie jako usługa u autoryzowanych detailerów Gtechniq. Poza wysokimi właściwościami ochronnymi, CS zapewnia błyszczącą, hydrofobową powierzchnię, łatwiejszą do utrzymania w czystości, ponieważ zabrudzenia trudniej do niej przylegają.

W związku z nadchodzącym brytyjskim latem, właściciel Cross Country zdecydował się na nano-powłokę na przedniej szybie. Zastosowano powłokę Gtechniq G1 Smart Glass, która tworzy hydrofobową barierę, która odpycha wodę deszczową i przenoszone przez nią zanieczyszczenia, pomagając utrzymać szyby dłużej w czystości i zmniejszając zmęczenie kierowcy podczas złej pogody.

Wnętrze Cross Country zostało odkurzone w celu usunięcia luźnych zanieczyszczeń z dywanów i siedzeń. Na małe obszary, na których doszło do rozlania napojów, nałożono słaby roztwór uniwersalnego środka czyszczącego, aby usunąć plamę z włókien. Po wyschnięciu, dywany zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq I1 Smart Fabric AB, który wykorzystuje moc nanotechnologii do pokrycia pojedynczych włókien, zapewniając hydrofobową ochronę przed plamami wodnymi, nie wpływając przy tym na właściwości użytkowe materiału. Oznaczenie "AB" oznacza funkcję antybakteryjną, która zabija bakterie, pomagając utrzymać świeży zapach wnętrza.

Tapicerkę skórzaną wyczyszczono najpierw przy użyciu środka Colourlock Mild Leather Cleaner. Piankę nanosi się na gąbkę, a na szwy lub miejsca problematyczne używa się szczotki do skór, aby upewnić się, że brud został usunięty z powierzchni skóry. Po wytarciu powierzchni mikrofibrą i pozostawieniu jej do całkowitego wyschnięcia, na powierzchnię rozpylono preparat Gtechniq I1 AB Leather Guard. Zapewnia on hydrofobową, odpychającą kurz, odporną na ścieranie warstwę, która również pomaga zapobiegać blaknięciu pod wpływem promieniowania UV.

Na koniec, felgi aluminiowe zostały spryskane środkiem Panel Wipe i wypolerowane przed nałożeniem Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Ta wysoce hydrofobowa powłoka jest odporna na wysokie temperatury, takie jak te wytwarzane przez ciężko pracujące koła, więc nie ulega spaleniu. Powłoka stanowi barierę przed osadzaniem się brudu i oleju, a także hamuje przywieranie pyłu hamulcowego. Obrobione powierzchnie są łatwiejsze w utrzymaniu, co eliminuje konieczność stosowania cierpkich środków do mycia kół. Aby uzupełnić wykończenie felg, zastosowano środek T2 Tyre Dressing, który nadał oponom naturalny, satynowy połysk.

auto