Mercedes Benz Multibeam Led Headlamps

Udostępnij

Mercedes-Benz wprowadził niedawno do sprzedaży w kraju Klasę CLS 2015, która wyposażona jest w nowe reflektory Mercedes MULTIBEAM LED. Nowo ogłoszony system posiada 24 indywidualne diody LED w swoich światłach drogowych, które mogą być sterowane elektronicznie. Reflektory Multibeam LED pozwalają na bardziej precyzyjną kontrolę rozsyłu światła, utrzymując światło skupione prosto. Cały system jest sterowany przez kamerę umieszczoną za przednią szybą i cztery jednostki sterujące, które regulują wzór jasności do 100 razy na sekundę.

Reflektor ledowy Mercedes benz multibeam

Nowe reflektory MULTIBEAM LED Mercedes-Benz wyposażono w szereg innowacyjnych funkcji oświetleniowych, które stanowią rozszerzenie systemu inteligentnego oświetlenia. System ten oferuje następujące funkcje.

- Przeciwoślepiające, wysokowydajne światła drogowe, które reagują szybciej i precyzyjniej

- Aktywna funkcja świateł z funkcją przewidywania, oparta na kamerze

- Funkcja świateł wspomagających nawigację na rondach.

Według niemieckiego producenta luksusowych samochodów, układ Multibeam LED jest wystarczająco dobry, aby kierować światło z dala od nadjeżdżających samochodów, a światła drogowe mogą pozostać włączone. Inne pojazdy czterokołowe są mechanicznie usuwane z drogi wiązki światła, aby uniknąć oślepiania kierowców. Firma dąży do dalszego udoskonalenia tej technologii poprzez dodanie większej ilości diod LED. Według producenta samochodów ze Stuttgartu, reflektory zachowują się jak aparaty cyfrowe, co oznacza, że większa liczba punktów świetlnych lub pikseli skutkuje lepszym oświetleniem. Producent pracuje nad układem MULTIBEAM, który będzie wyposażony w 84 pojedyncze diody LED i będzie miał rozdzielczość 1024 pikseli. Technologia ta będzie oferowana w przyszłych samochodach Mercedesa. Wyższy poziom poszczególnych elementów oświetlenia zapewni większą kontrolę bez konieczności stosowania mechanicznych aktywatorów fizycznie zmieniających położenie.

Niemiecki producent samochodów luksusowych pracuje również nad światłami drogowymi LED "High Range", które mogą oferować światło do 600 metrów. Mercedes twierdzi, że takie wyniki można osiągnąć z diodami LED przy znacznie niższych kosztach w porównaniu do reflektorów laserowych opracowanych przez jego głównych rywali - BMW i Audi. Dzięki takim nowym technologiom motoryzacyjnym w samochodach, oczekuje się, że przyszłe samochody Mercedesa będą bezpieczniejsze i zaawansowane technologicznie.